Dvorac u Stubičkom Golubovcu po svojim je arhitektonskim obilježjima, prije svega tlocrtnom organizacijom, vrlo sličan onom u obližnjem Oroslavju donjem, izgrađenom prije Golubovca. Dvorac je trokrilan, u obliku slova U, gdje bočna krila omeđuju dvorište okrenuto prema jugoistoku. Tlocrtna okosnica kompozicije dvorca je veža u prizemlju koja prolazi cijelom širinom dvorca, te predvorje sa stubištem i glavna dvorana s altanom na katu. Hodnik u obje etaže ide uzdužnom osovinom glavnoga krila dvorca. Bočna krila su kratka i dvostruko uža od glavnog krila. U jugozapadnom bočnom krilu, prolazeći objema etažama, nalazi se dvorska kapela. Oblikovanje pročelja nosi duh kasnobaroknog klasicizma. Sva su pročelja oblikavana jednako, a glavno, sjeverozapadno pročelje dobiva središnji rizalit i altanu. Razdjelni vijenac između prizemne i katne etaže te horizontalne i vertikalne lezene stvaraju raster na pročeljima unutar kojeg se nalaze prozori. Troosni rizalit trokutnom atikom nadvisuje glavno pročelje. Rizalitni prozori su veći od ostalih prozora, završavaju trokutnim nadstrešnicama i odijeljeni su medusobno jonskim pilastrima. U širini cijelog rizalita je altana sa četiri para toskanskih stupova. Izgradnjom altane zatvoren je dotadašnji sjeverni ulaz i otvoren novi s dvorišne južne strane s neorenesansnim portalom. Kaljeve peći dvorca u Stubičkom Golubovcu i danas plijene pozornost, osobito dvije u glavnoj dvorani s kraja 19. stoljeća. Svjetlosive boje su s okruglim medaljonima na kojima su prikazani duhovi zaštitnici - Noć i Dan. Noć je prikazana u liku žene koja nosi dvoje usnule djece, a pokraj njih leti sova. Na medaljonu druge peći duh čuvar ima krila, prosipa cvijeće i u naručju nosi malo dijete s krilima i bakljom nagovještavajući novi dan. Slične peći nalaze se u dvorcu u Lužnici i u palači Vojkffy-Oršić-Rauch u Zagrebu. Kapela posvećena Sv. Regini i Sv. Maksimilijanu djelo je Regine Drašković i Maksimilijana Vrhovca. Prozori kapele s unutrašnje strane su neogotički i potječu iz biskupova vremena. Strop kapele završava bačvastim svodom. Barokno-klasicistički oltar nosio je dvije slike. Velika (gornja) slika prikazivala je mučenje Sv. Regine, a manja ovalna slika Sv. Maksimilijana. Na ogradi pjevališta nalazi se ploča s tekstom kao uspomena na posvećenje kapele, što je učinio sam biskup Maksimilijan Vrhovac. |